ANALIZA SWOT - uneori diferenta dintre a inchide sau a merge mai departe
, by Iulian Acatrinei, 5 min reading time
, by Iulian Acatrinei, 5 min reading time
Diferenta dintre un business de succes care performeaza peste media pietii si unul care reuseste rezultate medii sau sub medie, o face de multe ori FOCUSUL!
Ca si comerciant de mobila poti angaja cei mai buni oameni si poti sa ii platesti foarte bine, daca insa ii prinzi in mrejele activitatilor de zi cu zi, urgente dar neimportante, atunci nu faci decat sa te indrepti catre o performanta foarte slaba si sa nu intelegi unde gresesti.
Companiile care performeaza peste medie se concentreaza permanent asupra lucrurilor care conteaza, se concentreaza pe "pietrele mari" si lasa la final "pietrele mici" si "nisipul", reusind sa puna in "borcanul" afacerii mult mai mult decat ceilalti.
Nu te lasa distras de evenimente, concentreaza-te pe ce este cu adevarat important pentru compania ta!
Dar de unde sa stii pe ce sa te concentrezi in primul rand? De unde stii care e focusul tau? De unde stii unde doresti sa ajungi si cum sa iti distribui corect resursele pentru a obtine rezultatele dorite?
Poti folosi tehnica SWOT pentru a identifica care iti sunt prioritatile.
SWOT este acronimul in limba engleza la PUNCTE TARI, PUNCTE SLABE, AMENINTARI SI OPORTUNITATI.
SWOT
SWOT este impartit in 2 zone, o zona interna (puncte tari si puncte slabe), care se refera strict la organizatia ta si o zona externa (amenintari si oportunitati), formata din acei factori care nu tin de organizatia ta si nu ii poti influenta in desfasurarea lor, dar poti sa iti calibrezi reactia la ei.
Puncte tari - elemente care adauga valoare afacerii: enumera lucrurile la care organizația ta este foarte buna si care adauga valoarea clientilor dar si organizatiei. Sunt lucruri care constituie avantajul tau competitiv.
Puncte slabe - elemente care scad valoarea afacerii: enumera lucruri la care afacerea ta lasa de dorit. Sunt acele lucruri care ti le reproseaza clientii, care iti diminueaza valoarea pe care o poti adauga clientilor si care te afecteaza la nivel de afacere.
Oportunități: enumera factorii externi favorabili sau oportunitatile externe.
Amenințări: enumera amenintarile externe care iti pun in pericol afacerea.
Dupa identificarea punctelor tari, punctelor slabe, a amenintarilor si oportunitatilor, poti trage concluzii, stabili o directie strategica, identifica obiective de realizat, un plan de actiune pentru realizarea acestora, tactici specifice si actiunile de zi cu zi, astfel incat membrii echipei sa se concentreze pe a face lucrurile potrivite, la momentele potrivite.
Sa facem impreuna un exemplu de analiza SWOT
Puncte forte (Strengths):
Puncte slabe (Weaknesses):
Oportunități (Opportunities):
Amenințări (Threats):
CONCLUZII:
Identificarea si parteneriatul cu o companie care sa preia o parte din activitatile care iti genereaza tie costuri si care totodata sa iti aduca beneficiii, este de dorit. MOBILIER B2B - Prima platformă din Romania All-In-One pentru Consiliere Clienti si Comenzi engros de articole home&deco dedicata companiilor si profesionistilor este acel partener care te poate ajuta sa faci diferenta.
O analiza SWOT nu este simpla prima data cand o realizezi dar o poti exersa in fiecare zi in toate departamentele afacerii tale. Cu cat iti imbunatatesti performanta in utilizarea ei cu atat mai mult va creste performanta businessului tau.
Gabriel-Iulian Acatrinei
22. 06. 2023