Telefon : 0311.300.295 | E-mail : suport@mobilierb2b.ro

ANALIZA SWOT - uneori diferenta dintre a inchide sau a merge mai departe

ANALIZA SWOT - uneori diferenta dintre a inchide sau a merge mai departe

, by Iulian Acatrinei, 5 min reading time

Analiza SWOT

Diferenta dintre un business de succes care performeaza peste media pietii si unul care reuseste rezultate medii sau sub medie, o face de multe ori FOCUSUL!

Ca si comerciant de mobila poti angaja cei mai buni oameni si poti sa ii platesti foarte bine, daca insa ii prinzi in mrejele activitatilor de zi cu zi, urgente dar neimportante, atunci nu faci decat sa te indrepti catre o performanta foarte slaba si sa nu intelegi unde gresesti. 

Companiile care performeaza peste medie se concentreaza permanent asupra lucrurilor care conteaza, se concentreaza pe "pietrele mari" si lasa la final "pietrele mici" si "nisipul", reusind sa puna in "borcanul" afacerii mult mai mult decat ceilalti.
Nu te lasa distras de evenimente, concentreaza-te pe ce este cu adevarat important pentru compania ta!

                    

Dar de unde sa stii pe ce sa te concentrezi in primul rand? De unde stii care e focusul tau? De unde stii unde doresti sa ajungi si cum sa iti distribui corect resursele pentru a obtine rezultatele dorite?

Poti folosi tehnica SWOT pentru a identifica care iti sunt prioritatile.
SWOT este acronimul in limba engleza la PUNCTE TARI, PUNCTE SLABE, AMENINTARI SI OPORTUNITATI.

SWOT

SWOT este impartit in 2 zone, o zona interna (puncte tari si puncte slabe), care se refera strict la organizatia ta si o zona externa (amenintari si oportunitati), formata din acei factori care nu tin de organizatia ta si nu ii poti influenta in desfasurarea lor, dar poti sa iti calibrezi reactia la ei. 

 Puncte tari - elemente care adauga valoare afacerii: enumera lucrurile la care organizația ta este foarte buna si care adauga valoarea clientilor dar si organizatiei. Sunt lucruri care constituie avantajul tau competitiv.

Puncte slabe - elemente care scad valoarea afacerii: enumera lucruri la care afacerea ta lasa de dorit. Sunt acele lucruri care ti le reproseaza clientii, care iti diminueaza valoarea pe care o poti adauga clientilor si care te afecteaza la nivel de afacere.

Oportunități: enumera factorii externi favorabili sau oportunitatile externe.

Amenințări: enumera amenintarile externe care iti pun in pericol afacerea.

Dupa identificarea punctelor tari, punctelor slabe, a amenintarilor si oportunitatilor, poti trage concluzii, stabili o directie strategica, identifica obiective de realizat,  un plan de actiune pentru realizarea acestora, tactici specifice si actiunile de zi cu zi, astfel incat membrii echipei sa se concentreze pe a face lucrurile potrivite, la momentele potrivite. 

Sa  facem impreuna un exemplu de analiza SWOT

Puncte forte (Strengths):

  1.  Brandul - este un magazin foarte cunoscut in oras, activand de mult timp si un numar important de oameni au cumparat deja.
  2. Calitate superioară: magazinul se concentrează pe furnizarea de mobilă de înaltă calitate, castigand încrederea și loialitatea clienților.
  3. Personal calificat: O echipă de vânzători și consilieri bine instruiți și experți în domeniul mobilierului poate oferi asistență și sfaturi clienților pentru a-i ajuta să facă alegeri informate.

Puncte slabe (Weaknesses):

  1. Stoc cu valoare mare: Mobilierul de calitate superioară poate avea costuri mai mari, ceea ce poate determina clienții să caute alternative mai ieftine în alte magazine.
  2. Costuri mari de finantare: Daca magazinul lucreaza cu credite bancare este foarte sensibil la orice majorare a dobanzilor.
  3. Gama si numar mic de produse - piata este foarte volatila si clientii migreaza dintr-un segment de pret in altul, in functie de cresterea si/sau scaderea puterii de cumparare. Daca nu ai oferta diversificata vei pierde clienti si vanzare.

Oportunități (Opportunities):

  1. Creșterea pieței de mobilă: Datorită creșterii economice și a interesului în amenajarea locuințelor, există oportunități de creștere a vânzărilor în industria mobilierului.
  2. Stoc externalizat: identificarea in piata a unui furnizor care sa poata oferi un pachet complet de beneficii, cum ar fi un catalog online de produse format din mii de produse in trend, multe din ele in stoc cu expediere rapida, cu informatii complete, cu acces la pret recomandat si pret de furnizor poate fi un avantaj competitiv puternic deoarece beneficiezi fata de concurentii tai de o extindere a stocului cu cateva milioane de euro fara sa ai si problemele gestionarii unui astfel de stoc.

Amenințări (Threats):

  1. Competiția puternică: Există o concurență acerbă în industria mobilierului, iar prezența altor magazine cu prețuri competitive și o gamă variată de produse poate afecta cota de piață.
  2. Schimbările de preferințe ale consumatorilor: Modelele și preferințele în materie de mobilier pot evolua rapid, iar magazinul trebuie să fie adaptabil și receptiv la aceste schimbări pentru a rămâne relevant pe piață.
  3. Instabilitatea economică

CONCLUZII: 

Identificarea si parteneriatul cu o companie care sa preia o parte din activitatile care iti genereaza tie costuri si care totodata sa iti aduca beneficiii, este de dorit. MOBILIER B2B - Prima platformă din Romania All-In-One pentru Consiliere Clienti si Comenzi engros de articole home&deco dedicata  companiilor si profesionistilor este acel partener care te poate ajuta sa faci diferenta.

O analiza SWOT nu este simpla prima data cand o realizezi dar o poti exersa in fiecare zi in toate departamentele afacerii tale. Cu cat iti imbunatatesti performanta in utilizarea ei cu atat mai mult va creste performanta businessului tau.

Gabriel-Iulian Acatrinei
22. 06. 2023


Blog posts

Autentificare

Ai uitat parola?